Viedokļi

Bērns kā nācijas pamatvērtība

Autors: Ārija Martukāne, sociālo jautājumu eksperts ar 30 gadu pieredzi.
Kā eksperts piedalījusies deinstitucionalizācijas plāna izstrādē Latvijā, 14 gadus vada profesionālo audžuģimeņu apvienību “Terēze”. No 2006. gada piedalās ministriju organizētajās darba grupās, kurās tiek skartas bērnu intereses un tiesības, kā arī izstrādāta ģimeņu politika. No 2016. gada darbojas projektā “Latvijas bērnu labklājības tīkls”.

Galvenās tēzes:

  1. Vienota bērnu tiesību telpa Latvijā.
  2. Preventīvs un pieejams atbalsts ģimenēm nodrošinot atbalsta pēctecību.
  3. Stipra ģimene ir godpilns, produktīvs darbs sabiedrības labā, nodrošinot tās ataudzi.

Vienota, koordinēta bērnu tiesību telpa Latvijā:

  1. Bērnu un ģimenes sociālā drošība un tiesiskā aizsardzības sistēma.
  2. Vienlīdzīgas iespējas visiem bērniem.
  3. Bērnu viedokļa uzklausīšana un līdzdalība lēmumu pieņemšanā.
  4. Preventīvi, pieejami un pēctecīgi pakalpojumi

Uz ģimeņu vajadzībām balstīta politika:

  1. Bērnu audzinošajiem un citu algotu darbu nestrādājošajiem cilvēkiem valstij sabiedrības vārdā jānodrošina līdzvērtīga sociālās nodrošināšanas sistēma.
  2. Bērns ir nācijas pamatvērtība.
Arija_Martukane

Mēs par rīcību, bet pret vardarbību!

Linda Matisone, Saeimas deputāte Par to, ka vardarbības problēma Latvijā pastāv – šaubu nav. No vardarbības cieš gan sievietes, gan vīrieši, tāpat bērni un jo īpaši vardarbība ir izplatīta pusaudžu vidū. Šobrīd sabiedrību var iedalīt divās daļās – vieni, kas ir kaislīgi Stambulas konvencijas atbalstītāji, kuri domā, ka pieņemot Konvenciju vardarbība Latvijā izzudīs. Savukārt, otri […]

Banku apetīte jāmazina!

Linda Matisone, Saeimas deputāte Šobrīd bankas pelna ļoti daudz, un tām nav nekādas motivācijas kaut ko mainīt, lai pasargātu kredītņēmējus. Saeimas nodokļu politikas darba grupā, kurā es darbojos, aktualizēts jautājums par banku virspeļņas nodokli, kas ir viens no instrumentiem, kā varētu šo banku apetīti mēģināt mazināt. Vēl svarīgi, lai bankas censtos sabalansēt savas un klientu […]