Viedokļi

Kur mēs redzam Latvijas jauniešus nākotnē?

Autors: Alma Brinkmane, Jaunatnes politikas eksperte, Ādažu vidusskolas direktora vietniece.

Eiropas Komisija 2022. gadu ir pasludinājusi par Eiropas Jaunatnes gadu, kur uzmanība vērsta uz Eiropas jauniešu lomu labākas, zaļākas, iekļaujošākas un digitālākas nākotnes veidošanā. Rodas jautājums, kur mēs redzam mūsu jauniešus nākotnē? Kādu šodienu mēs varam nodrošināt, lai nākotnē jauniešiem ir viegli iekļauties sabiedrībā, iesaistīties un būt aktīviem Latvijas pilsoņiem?

Saprotot, kādi ir mūsu jaunieši, un, kādas ir mūsu sabiedrības vajadzības, Latvijas Reģionu Apvienības veidotājā darba grupā izvirzījām trīs prioritātes.

  1. Vienota darba ar jaunatni vadlīniju un metodisko materiālu izveidošana.
  2. Jauniešu līdzdalības un demokrātijas spēju veicināšana.
  3. Patstāvīga bāzes finansējuma nodrošināšana nacionāla mēroga jaunatnes organizācijām.

Vēlos aicināt: “Ņemiet jauniešus pie galda! Ņemiet pie galda savās pašvaldībās, savos pagastos, ciemos un novados! Savās ģimenēs! Atbalstiet viņu iniciatīvas un idejas! Ļaujiet viņiem kļūdīties, sasniegt virsotnes, pieaugt un veidot mūsu Latvijas nākotni!”

Alma_Brinkmane

Apkures sezona. Vai būs pieejams izvēlētais resurss un kāda būs cena?

Autors: Jana Muižniece, sociālās drošības eksperte. Tuvojas gada skaistākie svētki, kad daba sevi atvērs savā pilnbriedā, lai pēc tam jau briedinātu savus augļus rudens ražai. Pierasts un rimts  dabas cikls, ja vien šoreiz fonā mums nebūtu neziņa un uztraukums par gaidāmo apkures sezonu. Dzīvojam mēs mērenajā klimata joslā, kur apkures sezona ir 8 – 9 mēneši, […]

Bērns kā nācijas pamatvērtība

Autors: Ārija Martukāne, sociālo jautājumu eksperts ar 30 gadu pieredzi. Kā eksperts piedalījusies deinstitucionalizācijas plāna izstrādē Latvijā, 14 gadus vada profesionālo audžuģimeņu apvienību “Terēze”. No 2006. gada piedalās ministriju organizētajās darba grupās, kurās tiek skartas bērnu intereses un tiesības, kā arī izstrādāta ģimeņu politika. No 2016. gada darbojas projektā “Latvijas bērnu labklājības tīkls”. Galvenās tēzes: […]